Obsługi pasażerów wymagających specjalnej opieki

Osoby niepełnosprawne mają prawo do specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej na mocy przepisów unijnych (rozporządzenie WE 1107 z dn. 5 lipca 2006). Na mocy rozporządzenia Pasażerowie niepełnosprawni mają zapewnioną bezpłatną pomoc oraz odpowiednie udogodnienia. Dokładamy wszelkich starań, by zagwarantować osobom niepełnosprawnym bezproblemowe podróżowanie, w jak najbardziej komfortowych warunkach. Chcąc otrzymać pomoc podczas poruszania się w terminalu, zamówić wózek inwalidzki lub specjalną dietę na czas lotu, podróżni powinni skontaktować się bezpośrednio z liniami lotniczymi lub pośrednio z biurem podróży, co umożliwi dokonanie odpowiednich przygotowań na lotnisku oraz podczas podróży.Jeżeli jednak pasażer nie dokonał rezerwacji, w trakcie zakupu biletu lotniczego lub później, prosimy o wypełnienie formularza, który znajdziesz na stronie internetowej Portu Lotniczego Wrocław

 

Dla osób niesłyszących przygotowany został specjalny numer sms: 0 609 744 700, pod którym można uzyskać informacje na temat udzielanej asysty. Dane osobowe uzyskane z formularza będą chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
  • Na lotnisku znajduje się infrastruktura dedykowana osobom niepełnosprawnym:

    • Parkingi lotniskowe mają specjalne miejsca przeznaczone dla pojazdów osób niepełnosprawnych. Miejsca te są oznaczone odpowiednimi symbolami i znajdują się blisko wejścia do terminala;
    • Panele wezwania pomocy, które umożliwiają automatyczne wezwanie, przez osobę niepełnosprawną, specjalnej asysty. Punkty te są wyraźnie oznaczone i rozmieszczone na parkingu dla osób niepełnosprawnych, przed głównym wejściem do terminala oraz przy przystanku autobusowym;
    • Intercomy, które rozmieszczone są w strefach zastrzeżonych lotniska, w halach odlotów i przylotów. Pozwalają one na automatyczne połączenie się ze stanowiskiem Informacji lotniskowej, gdzie można poprosić o asystę, bądź uzyskać informacje na temat swojego odlotu.
    • Miejsca zarezerwowane, które znajdują się w halach odlotów i przylotów (specjalne krzesła, zaprojektowane i oznaczone z myślą o osobach niepełnosprawnych).
    • Toalety – na terenie lotniska, zarówno w strefie ogólnodostępnej jak i zastrzeżonej znajdują się toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
    • Telefony publiczne na terenie lotniska są przystosowane do użytku osób na wózkach inwalidzkich.
  • Odprawa biletowo – bagażowa

    • Do odprawy osób niepełnosprawnych został wyznaczony punkt obsługi osób niepełnosprawnych. Znajduje się on w terminalu przy stanowisku "Informacji". Stanowisko to jest oznakowane, a bezpośrednio przy nim zostały ustawione specjalne ławki dla osób niepełnosprawnych.
  • Kontrola bezpieczeństwa

    • Osoby niepełnosprawne podlegają kontroli bezpieczeństwa w takim samym zakresie, jak inne osoby. Personel przeprowadzający kontrolę bezpieczeństwa jest odpowiednio przeszkolony w zakresie obsługi osób niepełnosprawnych.
  • Wejście na pokład samolotu

    • Po przejściu kontroli bezpieczeństwa pasażerowie niepełnosprawni oczekują na wejście na pokład samolotu w wyznaczonych miejscach, w których znajdują się specjalnie przystosowane siedziska (miejsca zarezerwowane). Podczas przejścia z bramki (gate) na pokład samolotu osobom niepełnosprawnym asystuje Agent PRM. Wszystkie osoby niepełnosprawne, które wymagają asysty są przeprowadzane na pokład samolotu jako pierwsze, chyba że zabraniają tego względy bezpieczeństwa. Na pokładzie samolotu dalszej pomocy udziela pasażerowi personel linii lotniczej.

 

 

KODEKS DOBREGO POSTĘPOWANIA PRZY OBSŁUDZE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH PODRÓŻUJĄCYCH DROGĄ LOTNICZĄ: POBIERZ

Mapka dojazdu: link

Plan terminala: link

 

Obsługa pasażerów niepełnosprawnych

tel: +48 71 3581381
sms: 609 744 700
prm@wrolot.com.pl